Nieuws

  • Dementie-café in samenwerking met Jozefoord

    28-07-2019 ·







    Huisarts Janneke Bressers en praktijkondersteuner Nelleke van Kooten zullen op dinsdagavond 27 augustus een boeiende avond verzorgen tijdens het Dementiecafe in Jozefoord. De vraag wat de huisarts kan betekenen bij de zorg voor mensen met dementie en hun naasten staat centraal. De avond is bedoeld voor iedereen die direct of indirect te maken heeft met mensen met dementie.

    Om 19.00 uur ben je welkom op Jozefoord in de Parkzaal (gebouw Duyn en Dael). De avond zal tot ongeveer 21.00 uur duren.

    Klik hier voor meer informatie: https://www.jozefoord.nl/landingspagina/dementie-cafe

  • Nieuwe Co-assistent Nora Snoek

    Nieuwe Co-assistent Nora Snoek

    26-07-2019 ·

    Ik ben Nora Snoek en ik kom vanaf 5 augustus acht weken het team versterken. Ik ben coassistent en zit aan het eind van het vijfde jaar van mijn opleiding Geneeskunde in Nijmegen. Met veel plezier heb ik afgelopen zomer voor het eerst de Nijmeegse Vierdaagse gelopen en verder ben ik vaak te vinden op een zeilboot in Friesland.

    Na mijn studie wil ik huisarts worden.Ik vind het belangrijk dat er goede en passende zorg is voor elk individu; ik wil daar ook mijn aandeel in leveren.

  • Janneke vervangt Janneke

    Janneke vervangt Janneke

    06-06-2019 ·

    Huisarts Janneke Bressers zal per 1 oktober met zwangerschapsverlof gaan.

    Zij wordt vervangen door Janneke Duker tot half januari 2020.

    De werkdagen zullen hetzelfde blijven.

  • LET OP: wachttijden CBR lopen op!

    LET OP: wachttijden CBR lopen op!

    20-04-2019 ·

    In verband met personeelstekorten is de wachttijd voor het aanvragen van een nieuw rijbewijs fors opgelopen. Het Centraal Bureau voor Rijvaardigheid (CBR) tracht dit probleem zo snel mogelijk op te lossen. Onze ervaring is dat er weinig schot in de zaak zit. Wij adviseren u bij verlenging van uw rijbewijs tijdig te beginnen met de aanvraagprocedure. De doorlooptijd is minimaal 1/2 jaar voor het verlengen van uw papiertje.

    Voor de daadwerkelijk medische keuring verwijzen wij u naar de onafhankelijke dokters van Huisartsenpraktijk Nuland.

  • Verslaafd.....er zijn oplossingen?

    Verslaafd.....er zijn oplossingen?

    20-04-2019 ·

    Het blijft een taboe, ergens aan verslaafd zijn. Het zorgt vaak voor een grote lijdensdruk, forse problematiek om velerlei vlakken (financieel, gezinsleven, stemming). Wij staan voor openheid zonder een waardeoordeel over u als persoon. Wij benaderen het als een vervelende hardnekkerige ziekte die een goede behandeling verdiend.

    Wij nodigen u uit om uw verslaving bespreekbaar te maken zodat we snel de juiste behandeling binnen onze praktijk kunnen geven. Per 1 april is Marieke van der Burght werkzaam als verslavingsconsulente. Zij heeft meer dan 15 jaar ervaring op de dit gebied. Haar consulten zijn gratis beschikbaar voor patiënten en hun partners uit Nuland-Geffen-Vinkel.

  • Lieke Schuts tijdelijk afwezig

    Lieke Schuts tijdelijk afwezig

    13-11-2018 ·

    Wegens ziekte is Lieke Schuts vanaf 8 november voor onbepaalde tijd verminderd aanwezig of helemaal afwezig in de praktijk. De spreekuren worden overgenomen door Imke Couteaux. De spreekuren vinden om de week plaats op vrijdagmiddag.

    Wanneer mogelijk zal Lieke zelf weer terugkomen in de praktijk en zullen de spreekuren zoals u nu gewend bent weer opgepakt gaan worden. Onze excuses voor ht ongemak en wij hopen op uw begrip.

  • Verhuizing naar Brugstraat 72b

    20-09-2018 ·

    Wij zullen per maandag 17 december 2018 zijn verhuisd naar de (tijdelijke) locatie aan de brugstraat 72b in Vinkel. Dit is het oude pand van bouwbedrijf Heijbra. Alle hulptroepen (dietiste, prikdienst, pantein, podotherapie, logopedie) zullen met ons mee verhuizen.

    Bij vragen....vraag het onze assistente!

  • NHG Accreditatie gehaald!

    18-08-2018 ·

    Wij zijn als dorpspraktijk apetrots! We voldoen voortaan aan het NHG-keurmerk. Dit betekent dat uw praktijk in de toekomst zal moeten blijven voldoen aan hoogste standaarden.

  • Online uw medische dossier inzien

    22-08-2017 ·

    dia-2-20170822164005.png

    In 2 minuten tijd een afspraak maken of uw herhaalrecept aanvragen? U krijgt direct inzichtelijk bij wie en wanneer er plek is op het spreekuur en kunt direct de historie inzien van uw recepten.

    Bezoek onze Medisch Dossier pagina voor meer informatie.

    Wij hopen dat u hier steeds meer gebruik van gaat maken zodat de drukte hierdoor aan de telefoon minder wordt.

  • Nieuw: Afspraken via de Website!

    15-08-2017 ·

    In 2 minuten tijd een afspraak maken? Ga naar de homepage en druk op de knop afspraak maken. U krijgt direct inzichtelijk bij wie en wanneer er plek is op het spreekuur.

    Wij hopen dat u hier steeds meer gebruik van gaat maken zodat de drukte hierdoor aan de telefoon minder wordt.

  • NHG praktijkaccreditatie is van start gegaan!

    15-04-2017 ·

    Wij streven naar optimale kwaliteit. Vanaf nu hebben wij een koers ingezet om het keurmerk van de NHG (Nederlandse huisartsgenootschap) te behalen. Dit betekent de komende 2 jaar veel verbeterplannen omtrent kwaliteit, veiligheid en service.

    Wij hebben u daarbij nodig. Wij vragen u vriendelijk om via onderstaande link de enquête over ons in te vullen.

    https://npa.exata.nl/questionnaire/69767/a/17677/3b-patienten-ervaringen-praktijk

    "met een eerlijk oordeel komen wij verder" is het motto!

  • Nieuwe klachtenregeling in de huisartspraktijk!

    16-12-2016 ·

    Per 1 januari 2016 is een nieuwe klachten en geschillen wet van kracht (de Wkkgz). De overheid wil dat iedereen goede zorg krijgt. Daarom heeft de overheid wettelijk vastgelegd wat goede zorg precies inhoudt en wat er moet gebeuren als patiënten een klacht hebben over de zorg. Dit staat in de Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (Wkkgz). Zorgverleners kunnen meer leren van klachten en incidenten. Het doel van de Wkkgz is dan ook openheid en leren van klachten en incidenten, om zo samen de zorg te verbeteren.

    Wij zijn van mening dat iedere klacht over uw zorgverlener gehoord moet worden. Wij nemen als huisartspraktijk iedere klacht uiterst serieus. We proberen zo snel mogelijk met u in gesprek te komen en we beloven ons daarbij kwetsbaar op te durven stellen. Immers, iedereen kan een fout maken.

    Ga naar contact om meer te lezen over onze klachtenafhandeling.

  • De erwtensoep was weer lekker!

    16-11-2015 ·

    Op 9 november jongstleden was het weer zo weer. Als vanouds werd voor u erwtensoep geserveerd als troost voor de griepvaccinatie. Ruim 30 liter verse snert gemaakt door één van onze assistentes! Wij bedanken Gerti voor haar inzet!! Ze zal inmiddels wel flinke spierballen hebben van het roeren.

  • Huisartspraktijk Vinkel en co-assistenten

    03-09-2015 ·

    Wij laten geneeskundestudenten een kijkje nemen in de keuken van de huisarts. Dit gebeurt in de volle breedte van ons leuke vak. Dit betekent dat u ook wel eens te woord wordt gestaan door deze jonge dokters. U kunt hier ten alle tijden bezwaar tegen maken.

  • Landelijk Schakelpunt (LSP)

    28-08-2015 ·

    Bent al aangesloten op het Landelijk Schakelpunt (LSP)? Dit is een platform waarop veilig medische gegevens worden uitgewisseld. Samen met onder andere de apotheker, huisartsenpost en het ziekenhuis proberen we hier meer continuïteit te bieden (ook in geval van een levensbedreigende situatie). Wij, als huisartsenpraktijk, adviseren u hierbij aan te sluiten via het opt-in formulier te verkrijgen bij de assistente. Zij kunnen ook alle vragen hieromtrent beantwoorden. U kunt ook kijken op www.ikgeeftoestemming.nl.

Onze praktijk is rolstoelvriendelijk · Wij staan voor